ff(Ye Feng)

次元性

dimensionality

素材:プラスチック、金属、木材
Plastic, Metal and Wood

(FF)の物体と形態への堅固な愛着は、記憶と再想像の具現化を触発し、⽣物学、考古学、⾔語学を含む⼈類学の4つの分野から展開したいと思います。彼女は材料を浮遊する短命の記憶の運搬体に変えることに深く掘り下げ、公衆に向かって、物体と⽅法論の意図的な非連関化と再⽂脈化を実験することにより、慣習、社会的先入観、地理の制約、技術的影響の限界を超えて感知するよう挑戦します。- これは内的⾃⼰と社会内部に対する外的物理学との間の対話を招くプロセスとしての展開です。

このインスタレーション作品では、制作素材として使われたプラスチックが⾒どころです。1年前、⽇本に到着した最初の⽇から、飲み終えたペットボトルをそれぞれ集め始めました。ペットボトルの本体部分だけを作品に使⽤しました。私は1年間、⾃分⾃⾝を機械に変容するように感じ、プラスチックの触感と⾳に夢中になりました。⼀⽅で、プラスチックを収集して管理する過程と、⾳楽楽器として遊ぶことで、⽇常の意味を排除する試みを⾏いました。

さらに、私の研究におけるドゥルーズの哲学的な反復の探求とのongoing alignment(進⾏中のアライメント)に⼼を魅かせ、これは私にとって社会的側⾯での物体と空間の関係を理解するためには不可⽋です。同時に、物質、空間と記憶が並⾏して相互作⽤することは、ベルクソンの「matière et mémoire」の概念の具現化です。これらの要素の組み合わせは、個⼈と社会の間にある被膜を貫くのだけではなく、その即時性に焦点を当てた感覚的な関わりとしても開いていきます。

(FF)’s solid attachment to objects and forms catalyzes the embodiment of remembering and reimagining to unfold four branches of anthropology which including the biological, archaeological Linguistic. She deeply engages with the transformation of materials into carriers of floating ephemeral memories, challenging the public to perceive beyond conventions, social preconceptions, the limits of geography, and technological influences by experimenting with the deliberate disassociation and recontextualization of objects and methodology – a process that invites a dialogue between the internal self and the external physics within the society.

In this Installation, the plastic material in this work is dominant: they were pet bottles. A year ago, my first day of arrival in Japan, I started to collect each one after I drank up and broke them into three pieces. Only the main body part from the pet bottle was used to experiment. I repeatedly did this for a year turning myself as a machine exhausting myself with the touch and sound of plastic. On one side the process of collecting and managing the plastic and the other side I used them as a musical instrument as attempt to remove the flat meaning of everyday object.

Moreover an interesting ongoing alignment with Deleuze’s philosophical explorations of repetition in my research is crucial for me to understand the relationship between objects and space in the social aspect. At the same time, navigating and negotiating the spaces between physical matter and the intangibility of memory, it’s an embodiment of Bergson’s ideas of “matière et mémoire”. The combination of these elements open up a sensory rather than analytical engagement with the focus of its immediacy rather than through the veil of interpretation.